دانشنامه پارسی

چو ایران مباشد تم من مباد * * * بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

دانشنامه پارسی

چو ایران مباشد تم من مباد * * * بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

غذای دوره اشکانیان

غذای دوره اشکانیان

آنچه در مورد غذای دوره اشکانی میدانیم از طریق تاریخنگاران رومی به ما رسیده است. مارکوس گاویوس ابیسیوس و مارکوس پرسیوی کاتو در این مورد مطالبی بیان کرده اند.

نان در دوره اشکانیان به صورت نانی محکم و سفت بوده که شباهت زیادی با بیسکویتهای امروزه داشته است. این نان نسبت به نانهای نرم زمان بیشتری قابل نگه داری بوده و مخصوصا در زمان سفر و جنگ استقاده میشده است

سس گاروم که برای سرو ماهی استفاده میشد. این سس را به ماهی میزدند و می خوردند

 

مرغ طبخ شده به روش اشکانی: اشکانیان نوعی غذا را با مرغ+شراب قرمز+برگ کرفس+زیره سیاه می پختند و با سس مخصوصی میخوردند

 

parthia.com

طبخ بره به روش اشکانی: این غذا از گوشت بره+آلو+پیاز+سس+روغن زیتون+کلم+سیر+فلفل+شراب سفید تهیه میشد. پس از مخلوط کردن این مواد غذا را میپختند

نظرات 2 + ارسال نظر
رقیه یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:42

سلام وقتتون بخیر
قرار بود کمک کنی کجا رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام.من چندبار اومدم کافی نت نبود.خب شمارمو که گذاشته بودم.تماس میگرفتی.من در خدمتت هستم.هر وقت اومدی بهم خبر بده.ببخشید

sadaf جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:27

تکراررررریییییییییییییه توی هر سایتی میرم و هر کتابی را باز می کن همین است همین چندتا غذا را داشتن؟

سلام.بله.اطلاعات دقیقی و وسیعی از اون زمان خصوصا در مورد خوراک باقی نمونده.بازم میتونید پرسو جو کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد